22 April, 2009

dahh pulak !

nie macam bad story gak lah, today mama datang rumah atuk macam biase lahh. nak masak, kemas umah ape semua. then papa cakap dye nak pakai handphone adek sebab. sebab handphone papa kena ragut. aku ulang kena ragut. huh ! agak agak lah. phone tu tak murah oke. Nokia E series pulak. korang bayangkan. terbang macam tu je. nie bukan kali pertama. nie dah second time dah, model phone yang same.

story nye cam nie. papa cakap dye kat kampung baru lagipun papa nie memang motorman. aku gelarkan papa motorman lah. memang suka naek motor, pergi kerja pon naek motor. lepas papa parking motor kat somewhere. dye jalan lah, nak pergi mane ntah. then kawan dye call, satu hal lagi. papa memang ade habit suke cakap phone tengah tengah jalan // kat tempat tak sepatutnye or tak sesuai lah. senang cite.

kawan call, papa angkat lah. tengah cakap cakap gtu. ade budak naek motor, mat rempit kott datang sambar phone kat tangan papa. kalu aku jadi papa, aku pon terpinga pinga. aku tanye papa, tak jerit ke. papa cakap, nak jerit pon tak sempat. ala ! nak buat cam ne. aku pon tak tahu nak cakap ape sebab nie bukan first time.

sebelum phone ilang jugak, kena ragut jugak tapi lagi ngeri. kat atas motor. on the way nak balek umah. time tu, papa letak phone kat pinggang // belt macam bag tu. aku tak tahu ape name dye. yang ragut india pulak tp naek motor jugak. tarik phone tu, belt rosak. papa jatuh motor tapi naseb baek takde kereta yang bawak laju. kalau tak??

entah lah ! papa selalu ilang handphone,

sekarang nie kan !

kite cuai atau ramai sangat orang jahat ?

ke?

kite tak berhati hati?

anak kawan kepada kawan mama. haha, ilang laptop time dye tengah online kat kedai mamak.

bayangkan ! gila lah. naek takut aku dengar. lappy tu ilang , depan mate dye je. si india tarik lappy tu bile dye tengah pandang tempat laen. adoyai ! gerun sial !

so , kite ade otak. kite lah sendiri fikir. perangai orang dah tak bole ubah dah.

from now !

amalkan sikap hati hati sikit ye !

2 comments:

Nazly Mahyunni said...

baiklah!
aku bkn saja berhati-hati tapi juga berhati budi.
takziah tok papa ko.
cian kwot fone ilang.

eyqa myqa said...

haha ! thnx u