04 June, 2009

perut kenyang, hati pun gumbira

hari ini, aku pergi rumah makyanag aku. lame tak jumpe makyang. makyang family pon lame tak datang rumah atok. mama ambik aku && adek dalam jam 12.30pm gitu. todayy jugak, adek aku demam. teruk sial demam dye. mengigil gigil semua, fifi jarang demam tapi bila dah demam. teruk nak mampus.

aku rase, lebey setengah hari kerja adek tidur je. badan dye panas betul. bila adek aku demam, dahh aku takde teman berbicara. haha ! teman mengumpat dah sakit. tulah pasal. banyak sangat kutok orang, terus sakit arr.

adek aku ingat dye kena sampuk. haha, nie kelakar sebab malam sebeelum demam, kitaorang kutok orang macam setan. haha. adek aku cakap, demam dye macam nak mati. nie macam gerun skit lahh. dye cakap ngan mama 'adek nak mati dah ke arr?.

korang bayangkan dye cakap macam tu. haha, oke berbalik pada cerita. rumah makyang dekat hulu langat, yang kena naek bukit tinggi tu. takde lah jauh sangat. sampai je umah makyang. adek terus titurr ! demam lah katakan. tidur jee lah kerjaa nye.

todayy jugak, makyang masak special. makyang buat nasi ayam. kalu korang nak tahu. nasek ayam makyang lah yang paleng mengancam didunia. sudapp gylerr ! 2 kali aku tambah. tulah 1 bila perut kenyang, hati pon gumbiraaa. lepas makan, kemas kemas semua, aku layan PS2.
tapi malas maen lebih lebih sebab asyik kalah. haha.

lepas maen PS2, aku tidurr. umah makyang amat best bila tidurr. sejuk je. atas bukit lah katekann. haha. aku tidur macam aku yang demam. lepas bangun tidurr dalam pukul 6 gitu. makyang dah huat cucur ikan bilis. makan lagi! so kitaorang minum petang dengan cucur ikan bilis yang amat sedapp ! haha.

so

so

entry kali nie takde picture. malas upload. internet macam lancau.

later yeah !

sekian terima kasih..
tinggal kan jejak anda ye !

3 comments:

Shazana Samaluddin said...

mkn tak ajak :)

cheguBard said...

banyak sgt konflik penin juge...

sesekali masuk blog camnie lega...

apapun jemput ziarah kembali ke http://chegubard.blogspot.com

hendak juga dengar komen rakyat biasa

adah mohammed said...

menarik ((: