28 July, 2009

10 ciri lelaki yang aku inginkan

disebabkan aku maseh single dan hampir berumur 19 tahun this september. aku sering dihujani soalan

'eyqa, dah ade boyfriend?'
'takkan single lagi kot'

*chehh ! hahhtuii! single lagi lah kann, kalu aku tak single . mesti blog nie dihujani gambar//cerita pasal dye. kannnn ?

so dengan mood yang agak baek, aku nak bagitahu lelaki yang aku ingin//amat jadi milik aku. So bile korang bace nnty, korang fikir lah sendiri macam mana !! haha



  1. aku perlukan lelaki yang memahami aku. I mean, sape taknak someone yang understanding. Tapi korang semua kena tahu, yang perangai aku nie kadang kadang macam over the top. Kurang behave. Cakap && gelak kuat kuat. Makan kuat, kentut sesukati. Lepas makan nak berak. Tu memang perangai aku. Aku tahu memang tak ramai lelaki yang boleh tahan dengan perangai. Tapi aku rase dalam relationship, attitude someone tu yang kita kena faham.

  1. aku pon takde lah chantek sangat. Kurus pon tidak tapi sape taknak lelaki kacak persis Robert Pattinson atau Johnny Depp. Haha. Tapi takde lah macam tu orangnye. Lelaki handsome susah jaga oke ! orang pernah cakap, soal hati lagi penting tapi bile eyqa pulak yang cakap kalau muka macam ‘pecah jamban’ aku pon tak tahan. Korang faham je lah maksud tersirat eh !


  1. Personaliti seseorang senang diungkai melalui dress-up. Cam ne tu ? camni, muka macam pecah longkang pon tapi kalu pandai bergaya, longkang busuk pon jadi wangi. Dapat ? maksudnye, aku amat pentingkan gaya. Aku bukan pentingkan jenama tapi gaya. Bagi aku, kalu barang murah tapi pandai gayakan. Chantek jugak kan ? lelaki pandai bergaya kan best. Aku rase lahh, cam kenalah dengan aku ! chehh! Perasan. =)) . lagipun malulah kalu papa aku lagi style dari bakal boyfriend aku. Buat kena kutuk dek mama aku je. haha


  1. Aku suka family man. Lelaki pentingkan keluarga sangat bagus, as long dye tak pinggirkan aku sebagai girlfriend dye. Bagi aku kalu dye pentingkan family dye, sayang && hormat family dye. Dye mesti buat benda yang same dekat family aku. Malah dye mesti tahu batas batas bile aku & dye berdepan dengan family dye//family aku. Dan dye mesti tahu ade ade masa adalah bersama family.


  1. aku tak kesah lelaki tu kaki clubbing // smoking. Sumpah! Aku tak kesah. Pelikkan. Tak de peliknye, memang lah stuff macam nie tak bagus. Tapi why not rite? Bagi aku, kalu nak clubbing bawak aku sekali. Lagi senang. Aku tak kesah janji dye tak buat bukan bukan. Bestkan kalu girlfriend macam aku nie.


  1. korang tahu je kan, lelaki nie bile dye kutuk orang lagi teruk dari perempuan. Aku rase lelaki perlu jaga mulut macam lelaki. Aku rase lelaki sejati akan cakap benda benda yang very practical. Aku rase kalau lelaki mulut macam perempuan, benda yang paling tak cool. Aku suke lelaki pendiam lah, senang cerita. Tapi not terlalu pendiam, I mean dye tahu batas dye lahh. lagipun bile aku cakap je, dah susah nak berhenti macam mane dye nak cakap. aku tak suke lelaki kutuk perempuan. Yelah, aku pon tak chantek tapi buat ape boyfriend aku nak kutuk perempuan laen sedangkan girlfriend tak chantek. Haha. Bolehh ?


  1. jujur dari hati ! aku tak suka lelaki yang jiwang // romantic SANGAT. Suka tapi tak nak lebih lebih. Sikit sikit sudeyyh ! aku takut nanti kalau dye romantic, dye akan bagi aku harapan sangat. Aku tak suke sangat lahh ! && 1 more thing. Aku tak suke lelaki yang cerita lebih lebih pasal relationship contohnye kahwin ! selalu perempuan kan tapi aku rase lelaki pon ade. Bagi aku, kalau tak boleh nak ade commitment dengan aku. Jangan nak bagi aku harapan. Senang !


  1. aku paling tak suke dikongkong , ditegur dan dibandingkan. Bakal boyfriend aku mestilah seorang yang tidak mengongkong. Abes cerita. Bile tak kongkong, automaticly aku takkan kongkong dye selagi dye tahu batas dye lah. Takkan aku nak kasi bakal boyfriend aku maen dengan perempuan laen pulak. Haha ! dye mesti tidak mengongkong cara aku berpakaian semestinya, perkara mama dan papa tak pernah tegur selagi baju tu tak buat aku nmpk sangat gemuk. Aku tak suke bakal boyfriend aku check handphone , email, myspace // etc sebab takut aku ade lelaki laen. Weyhh ! aku tak chantek lah, nak cari sorang boyfriend susah. Tak payah risau. Aku amat setia.chehh! Lagipun, ade ,Nampak muka aku muka perempuan yang suka dikongkong ? Nampak ?


  1. aku tahu lelaki nie simple tapi aku akan betul jatuh hati kat dye kalu dye buat benda benda remeh remeh. Contohnya caring ! perkataan ‘TAKE CARE’ tu dah buat hati aku luluh ! lagi satu. Aku paling suka lelaki yang tak banyak songeh! Boleh makan kat mane mane sebab aku suke makan kat gerai aja ! lelaki tak banyak comment pon best ! bestnye lelaki macam nie ! sumpah best !


  1. aku rase ini paling penting dalam semua input yang aku buat ! lelaki yang terima aku seadanya. Aku tahu aku tak chantek, tak berapa kurus (tak gemuk sangat eh), tak kaya pon, not so pandai. Aku sangat sederhana dalam semua keadaan kecuali dalam berpakaian lahh haha. Tapi as long lelaki tu dapat terima aku seadanya dah cukup. Malah dye jugak terima family aku seadanya. Kalu bakal boyfriend aku ada benda ini, dye buat aku lupa semua 9 diatas. Haha!


    • pernahke perempuan dapat lelaki idaman dye yang sesuai ? haha. Bagi aku, masalah lelaki/ perempuan idaman very subjektif. Susah nak cakap ! kalu nak ikut ciri ciri, semua orang tak kahwin. Sebab terlalu memilih. Nobody perfect right ? lagipun aku akan terima dye seadanya dye terima aku. Habess cerita. Tutup buku !

p/s : aku ni dah bosan crush kat orang, bile pulak orang nak crush kat aku nie ! haha



No comments: