31 December, 2009

2009

sekadar gambar hiasan




satu hari je lagi, berakhir tahun 2009.
2009 is big year for me.
macam macam keadaan aku hadapi.
macam macam peristiwa juga aku hadapi.
mungkin keadaan keadaan itu membuat aku lebih mematangkan diri aku.
tapi,
takpe.
yang lepas, biarkan lepas.
sebab.
2010 is coming.
I hope 2010 is more miracles year for me.
Insyallah !

oh yeah !
2010 is new age for me too.
umur akan melangkah ke 20-an.
Haha. tak jumpe dah belasan belasan lagi.
WOO ! rase tu pulak x ?
ape harapan bila menjelang 20-an

BOYFRIEND ! hahahaha.

takde maknenye.

  • lebih masa depan.
  • lebih matang.
  • lebih berjimat.
  • lebih disenangi.
  • lebihkan beribadah


*Insyallah, aku harap aku lebih memotivasikan diri aku.


aku rase, 2009 adalah tahun yang lebih sedih dari tahun sebelum nye. aku pon tak pernah hadapi betul betul punye AMAZING years // HORRIBLE years macam 2009. tapi why not rite if kita review sikit ape aku hadapi sepanjang 2009.

2009 is my 2nd and 3rd semester. tapi percaya lagi, my 2nd semester is most difficult semester and moment. haha. result aku jatuh teruk, sangat teruk. hanya tuhan je yang tahu. tapi 3rd sme berjaya diselamatkan. Alhamdulillah. !



ohhh ! aku gaduh, aku pon tak tahu macam mane pergaduhan nie terjadi tapi yang pasti aku bergaduh dengan 2 orang kawan aku. aku rase most orang sekeliling aku tahu. tapi takpe lah, aku taknak benda nie berbangkit lagi. yang lepas biarkan lepas. tapi tapi, nie 1st time aku dijadikan mangsa. haha. takpe takpe. past is past. kita kena hadapi perkara baru ! mungkin lagi bercabar, sape tahu kannn ?



nie 1st time, aku jadi more berdikari. aku berpindah kerumah sewa setelah setahun menapak di Hostel. tanpa sesiapa, hanya bergantung pada diri aku sendiri. Alhamdulillah, aku selamat habiskan hidup sendiri untuk satu sem.


tahun 2009 juga, aku kehilangan seseorang yang aku sayang. dia adalah Arwah Rahmat bin Selamat. dia abang kepada papa aku dan pakcik kepada aku dan adik aku. aku dan fifi amat rapat dengan pak ngah. Arwah meninggalkan kami pada 1 Januari 2009. Ia belaku amat spontan dan mengejutkan. malah hampir 3 bulan kami tak ketemu. semoga Arwah ditempatkan dikalangan orang orang beriman. Insyaallah.


aku review sikit je. yang laen, aku lupa lah.

semoga aku boleh hadapi masa masa dan tahun 2010 dengan lebih gembira dan bahagia.
aku akan hadapinye juga walaupun ape pun cabaran yang mend







love,
eyqa






No comments: