01 August, 2009

As a daugther and person

now, aku tahu diri aku. aku tak minta belas kasihan dari sape sape. tapi dengan penuh rela hati, aku amat kesian dengan diri aku. aku selalu bersikap baek pade semua orang but aku pon tak tahu. naseb tak pernah sebelah kat aku. adek aku, mama aku, papa aku, mak yang aku && semua family aku kata yang aku seorang yang baek. budak perempuan yang baek! tapi aku penat nak jadi baek sebabnye aku akan dikecam semula.

aku sendiri sedih diri aku. aku hanya bergantung dengan family aku semata mata. bole ke harapkan family je sampai mati. family je tempat aku. aku tak mmpunyai kawan baek. aku pernah jalinkan hubungan kawan tapi tak jadi dohh ! tak tahu kenapa. takpe lah, cerita lame tak bole ungkit rite.

aku pernah cakap yang aku tak suke dikongkong tapi sebenarnye aku tengah dikongkong. sangat dikongkong!

mama,
i love u so much but bagi eyqa peluang please. Im almost 19 now, && akak harap mama tak treat akak macam akak baru 13 tahun. mama pernah cakap kat akak, this is time nak rasai idup tapi mama tak pernah bagi akak peluang tu. mama pernah cakap mama percayakan akak, sangat percayakan akak. tapi mama tak benarkan akak buat banyak benda macam mama sebenar tak percayakan akak. akak bukan nak pertikaikan hak mama sebagai mak. I know, u love me && u love adek. mama berjaya jadikan akak budak yang baek tapi please mama. believe me! kemana pun akak pergi, akak selalu ingatkan mama. pesan mama tak pernah akak lupa. mama pon memang best and sporting. but tak tahu lah kenapa. sama ada mama terlalu mengongkong // akak minta terlampau banyak. tak cukup baek ke kakak sampai mama maseh tak percaya kan akak. ntah lah. ma! i love u damn much. hati akak penuh mama , akak sayang mama sampai mati && lepas mati pon. u always give me strength. pendorong kakak. tapi bagi akak sedikit peluang & percayakan akak. sampai sekarang akak idup takde kawan, takde boyfriend. why not? kalau akak nak fun dengan dorang. akak buat nie bukan nak mencela hati mama tapi akak rase, akak perlu ungkapkan nye. bagi akak 'mom is always right'. walaupun dye salah. Im so sorry, Im never meant to hurt u ! tapi akak pun ade hak untuk berkata katakan. Im sorry && I love u !

korang tahu, kalau korang rase now idup korang, life korang best ! aku tak pernah enjoy & menghayati life aku. kalau korang bermurah hati, korang ajaklah aku enjoykan hati akuyang luka lara ini! hahaha.


4 comments:

Loqman; Amnesia said...

Semua benda yg kau lalui tu, aku pun pernah lalui.
So, bwk byk b'sabar ye Cik Eyqa.

Anisah Salamat said...

nahh dont u worry,
just fikir yg apa yg u hadapi ni, ada org lain lg yg lebih teruk dugaannya. so, just enjoy ur life and hope for the best, prepare for the worst (:

Aiza Hanis S. said...

ur mom loves u. just remind urself that if u have ur own child. if ur mom doesnt love u, she'll not do what she did to u till today :) its just my thinking. my parents pun sporting, but i've boundaries. i think its da same with ur parents. chill sygs, u've a lot of frens (:

eyqa myqa said...

kawan kawan : terima kaseh sbb support saya ! ily yangsss.