14 February, 2010

14 Febuary bagi korang ?


kenapa pasangan kekasih selalu menunggu 14 febuari ?
apa makna 14 Febuari bagi korang yang bercinta ?
adakah 14 Febuari itu membawa maksud yang istimewa untuk korang ?

orang selalu kaitkan 14 Febuari itu dengan VALENTINE DAY.
Valentine day itu lebih kepada CINTA.
apa pula makna cinta untuk korang ?
adakah korang betu betul menghayati 'apa itu cinta'

atau hanya,

meraikannya tanpa mengetahui apa maksudnya
adakah korang betul betul menghayati perasaan cinta itu.






bagi aku, Cinta itu amat besar maksudnya. sangat subjektif. Cinta yang begitu indah.
Indah untuk diterang di depan skrin putih atau diucapkan dengan lidah yang sangat lembut.

sebagai seorang islam, wajarkah kita meraikan Valentine day itu ?
Valentine day itu adalah hari kemenangan kafir terhadap islam.
aku seorang Islam tapi layak aku bergelar seorang Islam yang Ikut tuntutanNya ?

Tidak salah meraikan CINTA. cinta ada dimana mana.

cinta terhadap manusia.
cinta terhadap haiwan
cinta terhadap alam sekitar
CINTA TERHADAP ALLAH SWT.

tapi wajar ke kita mesti meraikan CINTA pada 14 febuary sahaja.
jika perasaan korang penuh dengan cinta.
tak salah jika meraikannya setiap masa.
tak perlu hanya meraikan 14 febuary sahaja.
cinta akan lebih indah jika kita sentiasa semaikannya.

14 febuary/valentine day/cinta tak bermakna untuk aku.
=))

love,
eyqa


1 comment:

... said...

wahhh!!!
best plak aku bace post ko yg ny..
tol2..
elle pun x smbut ieqa...
elle wish kt eiqa je yg kt fb 2..
lalala~~
sokong 100%